• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • 40001016080P7 Programa de Pós-Graduação em Educação: Teoria e Prática de Ensino
    • Dissertações
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • 40001016080P7 Programa de Pós-Graduação em Educação: Teoria e Prática de Ensino
    • Dissertações
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Poética do inutensílio e experiência : tramas de uma educação menor

    Thumbnail
    View/Open
    R - D - GECEONI FATIMA CANTELI JOCHELAVICIUS.pdf (2.466Mb)
    Date
    2015
    Author
    Jochelavicius, Geceoní Fátima Cantéli
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Resumo: Esta pesquisa surge a partir de experiências marcantes em encontros - envolvendo arte, vida e educação - com Hélio Leites, um multiartista curitibano, cuja criação envolve objetos descartados, fazendo do inutensílio sua estética existencial. Articula a noção de experiência, segundo Larrosa e educação menor - um deslocamento conceitual de Sílvio Gallo, a partir de conceitos de Gilles Deleuze e Félix Guattari. A trama se intensifica com a ecosofia, de Félix Guattari. O processo criativo de Hélio Leites abre possibilidades para se pensar ecosoficamente uma educação menor no contexto da educação básica, impregnada pela experiência. Palavras-chave: Educação menor. Arte. Experiência. Ecosofia. Hélio Leites.
     
    Abstract: This research comes from remarkable experiences in meetings - involving art, life and education - with Hélio Leites, a multi-artist from Curitiba whose creations are composed of discarded objects, making useless objects his existential aesthetic. It articulates the notion of experience, according to Larrosa and the minor education - a concept by Silvio Gallo, whose idea comes from concepts by Gilles Deleuze and Felix Guattari. The plot intensifies with ecosophy, Felix Guattari. The creative process of Hélio Leites opens possibilities, in an ecosophy way, to think about minor education in the context of basic education, impregnated by experience. Keywords: Minor education. Art. Experience. Ecosophy. Hélio Leites.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/1884/41929
    Collections
    • Dissertações [204]

    DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV