• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Filosofia da educação
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Filosofia da educação
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A educação do corpo e dos sentidos no Emílio de Rousseau

    Thumbnail
    View/Open
    R - E - KARINE GOMES LADEIRA.pdf (276.8Kb)
    Date
    2017
    Author
    Ladeira, Karine Gomes
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Educação - Filosofia
    Educação de crianças
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Monografia Especialização Digital
    Abstract
    Resumo: Emílio é considerado a obra mais importante de Rousseau, dela deriva sua tese de educação natural. A obra desagradou a sociedade europeia do século XVIII, por apresentar reflexões sobre a formação do homem, tratando a educação da criança como ferramenta principal e base para essa formação. Apesar de se tratar de uma obra conhecida e de importância significativa para os estudos de filosofia e educação, há no Emílio um assunto pouco abordado em estudos sobre Rousseau: a educação do corpo e dos sentidos. Considerando isto, resultado de um estudo dos dois primeiros capítulos do Emílio, este trabalho tem como objetivo contribuir para a compreensão do pensamento de Rousseau sobre a educação do corpo e dos sentidos durante a infância. Além disso, pretende-se com este trabalho contribuir para futuros estudos que tenham o intuito de partir da educação do corpo e dos sentidos para a elaboração de outras possíveis pesquisas.
     
    Abstract: Emílio is considered the most important work of Rousseau, from it derives his thesis of natural education. The work displeased the European society of the eighteenth century, for presenting reflections on the formation of man, treating the education of the child as the main tool and basis for this formation. Although it is a work known and of significant importance for the studies of philosophy and education, there is in Emílio a subject little discussed in studies about Rousseau: the education of the body and the senses. Considering this, the result of a study of the first two chapters of the Emile, this work aims to contribute to the understanding of Rousseau's thinking about the education of the body and the senses during childhood. In addition, this work intends to contribute to future studies aimed at starting from the education of the body and the senses to the elaboration of other possible researches.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/56402
    Collections
    • Filosofia da educação [54]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV