• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Filosofia da educação
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Filosofia da educação
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A relação do ideal kantiano de esclarecimento com a educação pós-moderna

    Thumbnail
    View/Open
    R - E - WELLINGTON FELIPE VEIGA.pdf (404.7Kb)
    Date
    2015
    Author
    Veiga, Wellington Felipe
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Educação - Filosofia
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Monografia Especialização Digital
    Abstract
    Resumo: A presente monografia se propõe a buscar estabelecer de forma simples e coesa a relação encontrada entre o ideal de esclarecimento e alguns modelos de educação formulados no período pós-moderno. Para tanto, serão analisados o conceito de Aufklärung tal como o descreve Kant em seu escrito original, bem como sua concepção sobre o correto trato da educação. Também será tratado, em uma segunda parte, o contraste conceitual entre esclarecimento e emancipação, além da apresentação de modelos educacionais concebidos no período pós-Revolução Francesa. Após concluídas todas as citadas etapas, traçar-se-á o paralelo comparativo entre as vertentes apresentadas de modo a evidenciar as possíveis confluências e divergências entre ambas.
     
    Abstract: It is intended by the present research analyze and determine in an understandable and objective way, the relationship among the enlightenment thoughts and some education models that have been raised in postmodern era. In order to reach the objective it will be examined the concept of Aufklärung, according to Kant’s writings, as well his considerations concerning education. It is going to be discussed too, at the second part of the text, on the differences between enlightenment and emancipation. We will also expose some education models established after the French Revolution. Once completed all those aims, then it will be done a comparison of all tendencies discussed so far to verify the differences and similarities among them.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/44375
    Collections
    • Filosofia da educação [63]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV