• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • Teses & Dissertações
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • Teses & Dissertações
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Inteligência artificial e tecnologias da inteligência : um repensar segundo os processos de elaboração matemática

    Thumbnail
    View/Open
    R - D - GIL MARCOS JESS.pdf (4.193Mb)
    Date
    2004
    Author
    Jess, Gil Marcos
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Inteligência artificial
    Raciocínio
    Dissertações - Educação
    Educação
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Dissertação
    Abstract
    Resumo: Este trabalho apresenta os resultados de um estudo bibliográfico de caráter qualitativo acerca dos Sistemas Tutorias Inteligentes, apresentando sua evolução no contexto histórico e analisando sua constituição e bases de estruturação. O objetivo principal é apresentar uma proposta de encaminhamento para a reformulação desses sistemas. Para tal procura-se estabelecer uma análise acerca dos modelos que o constituem bem como das Tecnologias da Inteligência que regulam a Inteligência Artificial presente neles. Esta proposta foi estabelecida levando-se em conta uma análise da lógica que permeia os fundamentos do raciocínio matemático.
     
    Abstract: This work presents the results from a bibliographic study, of a qualitative character, about the Tutorial Intelligent Systems, presenting their evolution in the historical context and analyzing their foundations and the bases for their structure. The main purpose is to present a proposal leading to the reformulation of these systems. To do this one tries to establish an analysis for the models that integrate them as well as the Intelligence Technologies that regulate the Artificial Intelligence present inside the systems. This proposal was established taking into account an analysis of the logics that intersperse the foundations of the mathematical reasoning.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/32969
    Collections
    • Teses & Dissertações [6964]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV