• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • 33002045070P4 Programa de Pós-Graduação em Rede Nacional para o Ensino das Ciências Ambientais
    • Dissertações
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • 33002045070P4 Programa de Pós-Graduação em Rede Nacional para o Ensino das Ciências Ambientais
    • Dissertações
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A ecopedagogia e o ensino das ciências ambientais na comunidade escolar do Colégio Estadual Bento Munhoz da Rocha Neto em Paranaguá-PR

    Thumbnail
    View/Open
    R - D - MARCIA ELIZANDRA XAVIER DA CRUZ.pdf (3.177Mb)
    Date
    2023
    Author
    Cruz, Marcia Elizandra Xavier da
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Resumo: Este trabalho, intitulado: "A ecopedagogia e o Ensino das Ciência Ambientais na comunidade escolar do Colégio Estadual Bento Munhoz da Rocha Neto em Paranaguá-Pr", constitui-se de uma pesquisa ecopedagógica em uma escola pública, situada nas proximidades do Porto (maior porto graneleiro da América Latina e o 3º maior porto de contêineres do Brasil), conduzida mediante uma abordagem transdisciplinar da educação ambiental, visando propiciar a comunidade escolar, formações para que possam compreender as demandas atuais para uma consciência ambiental planetária. A pesquisa apresenta a ecopedagogia como articuladora de diálogos e mobilizadora de atividades vivenciais na escola, utilizando-se da metodologia de pesquisa participante, busca valorizar a voz dos sujeitos e motivar para a cidadania planetária.
     
    Abstract: This work, entitled: "Ecopedagogy and the Teaching of Environmental Sciences in the school community of Colégio Estadual Bento Munhoz da Rocha Neto in Paranaguá- PR", consists of an ecopedagogical research in a public school, located near Porto (largest grain port in Latin America and the 3rd largest container port in Brazil), conducted through a transdisciplinary approach to environmental education, aiming to provide the school community with training so that they can understand the current demands for a planetary environmental awareness. The research presents ecopedagogy as an articulator of dialogues and mobilizer of experiential activities at school, using the participatory research methodology, seeking to value the voice of the subjects and motivate for planetary citizenship.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/84104
    Collections
    • Dissertações [126]

    DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV