• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • Teses & Dissertações
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • Teses & Dissertações
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Cópia e gestão de design

    Thumbnail
    View/Open
    R - D - MARIANA FONSECA DE SOUZA.pdf (4.263Mb)
    Date
    2013
    Author
    Souza, Mariana Fonseca de
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Dissertações - Design
    Desenho industrial
    Direitos autorais
    Propriedade industrial
    Design
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Dissertação
    Abstract
    Resumo: Esta dissertação traz uma discussão teórica acerca do eixo temático cópia, conhecimento e inovação, analisados pela ótica da gestão de design, e está pautado no pressuposto de que é possível adquirir conhecimento que favorece a inovação por meio da cópia. A metodologia de pesquisa foi composta por um estudo teórico, bibliográfico, de método híbrido, sendo assim exploratório e descritivo com natureza qualitativa e enfoque fenomenológico. Este trabalho contribui teoricamente para pesquisas na área de gestão de design, principalmente por reunir, categorizar e sistematizar diversas noções de cópia, pontuando relação das mesmas com a gestão de design, conhecimento e inovação. O cerne central desta pesquisa foi pautado em compreender o alcance da inovação por meio da cópia pela ótica da gestão de design e com isso foi possível agrupar vários assuntos não antes relacionados dentro desta área.
     
    Abstract: This paper provides a theoretical discussion about the themes copy, knowledge and innovation, analyzed from the perspective of design management, and is lined on the assumption that it is possible to gain knowledge that fosters innovation by copying. The research methodology is consisted in a theoretical study literature, hybrid method (exploratory and descriptive), qualitative and phenomenological approach. This work contributes to theoretical researches in design management, primarily to gather because categorizes and systematizes various notions of copy, scores it, and relation its with design management, knowledge and innovation. The core of this research was guided to understand the scope of innovation by copying from the perspective of the design management in a possible way that has not been related before.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/31031
    Collections
    • Teses & Dissertações [5786]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV