• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • 40001016055P2 Programa de Pós-Graduação em Música
    • Teses
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • 40001016055P2 Programa de Pós-Graduação em Música
    • Teses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Transferência de gesto em composições para violão : as relações entre fonte primária, compositor e intérprete

    Thumbnail
    View/Open
    R - T - MARCELO CAZAROTTO BROMBILLA.pdf (6.648Mb)
    Date
    2021
    Author
    Brombilla, Marcelo Cazarotto
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Composição (Música)
    Comunicação não-verbal
    Gestos
    Violão
    Prática interpretativa (Música)
    Música
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Tese Digital
    Abstract
    Resumo: Neste trabalho são analisadas as relações e as correlações envolvendo transferências gestuais e culturais, estabelecidas por três compositores e três intérpretes, respectivamente durante o processo de composição e de preparação da performance de obras para violão solo especialmente encomendadas. As três composições têm como fonte primária uma gravação realizada junto à etnia indígena Krahô. A hipótese que deu origem a este trabalho considera a identificação, pelos intérpretes colaboradores, dos gestos musicais transferidos da gravação às obras durante o processo de composição. Uma análise do gesto musical de cada obra e um cruzamento desta análise com os resultados obtidos através de relatos de cada colaborador acerca de sua participação são apresentados como ponto de partida para futuros trabalhos acadêmicos.
     
    Abstract: This work analyses the correlations involving musical gestures and cultural transferences established by three composers and three performers during their composition and performance preparation processes of specially commissioned classical guitar pieces. The three compositions were inspired by a recorded extract of the indigenous Krahô ethnic group. The hypothesis that gave rise to this work considers the identification, by the collaborating interpreters, of the musical gestures transferred from the recording during the composition process of each work. As a starting point for further research works, data crossing of the analysis' results with those obtained from the accounts of each collaborator about their process of performance/composition is presented.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/74652
    Collections
    • Teses [29]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV