• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • 40001016001P0 Programa de Pós-Graduação em Educação
    • Dissertações
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • 40001016001P0 Programa de Pós-Graduação em Educação
    • Dissertações
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Metáforas quânticas para interpretar o currículo : um desdobramento hermenêutico

    Thumbnail
    View/Open
    D - JOE DE ASSIS GARCIA.pdf (83.23Mb)
    Date
    1995
    Author
    Garcia, Joe de Assis
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Curriculos - Crítica, interpretação, etc.
    Hermenêutica
    Mecanica quantica - Metafora
    Dissertações - Educação
    Educação
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Dissertação
    Abstract
    Resumo: Esta dissertação descreve a trajetória que percorri para compreender o currículo utilizando a Teoria Hermenêutica e metáforas desdobradas de conceitos da Física Quântica. Recorro à leitura de vários textos, destacando um em particular, que focaliza o desenvolvimento desta investigação. Também exploro o percurso das minhas próprias experiências, que trouxeram desdobramentos inesperados ao longo do trajeto de pesquisa. Além de investigar o currículo através de seus próprios textos, recorro às estruturas interpretativas que têm permeado minha linguagem e história pessoal ao longo de muitos anos de formação acadêmica e prática pedagógica. Assim, exploro algumas metáforas desdobradas de conceitos da Física Quântica, como uma via criativa para reconceitualizar o currículo.
     
    Abstract: This dissertation describes my journey to explore and understand the curriculum using the Hermeneutic Theory and metaphors that have unfolded from concepts of Quantum Physics. I have drawn upon readings from many texts, highlighting one in particular, which gave direction to the development of this investigation. I have also explored the course of my own experience, which brought about many unexpected unfoldments throughout the process of this research. Besides investigating the curriculum through its own texts, I call upon the interpretative structures that have permeated my language and personal history throughout my many years of academic studies and pedagogical experience. Thus, I explore some metaphors that have unfolded from concepts of Quantum Physics as a creative path for reconceptualizing the curriculum.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/65548
    Collections
    • Dissertações [579]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV