• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Educação das relações étnico-raciais
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Educação das relações étnico-raciais
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A formação continuada para professores em educação das relações étnico raciais na rede municipal de educação de Almirante Tamandaré-PR

    Thumbnail
    View/Open
    R - E - CRISTIANE QUEVEDO.pdf (301.4Kb)
    Date
    2015
    Author
    Quevedo, Cristiane
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Professores - Educação permanente
    Relações etnicas
    Educação
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Monografia Especialização Digital
    Abstract
    Resumo : O presente estudo analisa os cursos de formação continuada em Educação para as Relações Étnico Raciais (ERER), ofertados pela Secretaria Municipal de Educação de Almirante Tamandaré – PR, no período de 2009-2014, para os profissionais que integram a Rede Municipal de Ensino de Almirante Tamandaré. O objetivo é compreender como a formação continuada para professores pode contribuir para uma Educação de qualidade que priorize a reflexão com base nos fundamentos da Lei 10.639/03 e 11645/08. Os autores Gomes (2002, 2005, 2007, 2008); Gonçalves e Silva (2006); Candau (1997, 2000) e Munanga (2000, 2003), entre outros, contribuirão para entender como a Educação para as Relações Étnico Raciais pode ajudar professores e alunos na construção de um mundo melhor, visto que o debate racial ainda é um discurso que aproxima-se do mito da democracia racial, um entrave à implementação e efetivação das Leis.
     
    Abstract : The present study analyzes this Continuing Education courses in Education for Ethnic Relations Race as (REER), offered by the Municipal Education Almirante Tamandaré - PR, in the period 2009-2014, OS Professional paragraph que part of the Municipal School of Admiral Tamandaré. The goal is to understand how the Continuing Education Teachers CAN contribute paragraph paragraph A Quality Education que Prioritize a reflection on the basis of nos Fundamentals of Law 10.639 / 03 and 11645/08. Authors Gomes (2002, 2005, 2007, 2008); Gonçalves e Silva (2006); Candau (1997, 2000) and Munanga (2000, 2003), Other between, contribute paragraph entender As an Education paragraph as Ethnic Relations Race CAN Help Teachers and Students in Building A Better World, since May the racial STILL debate and a speech approaching the myth of racial democracy, an obstacle to the implementation and enforcement of laws.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/52248
    Collections
    • Educação das relações étnico-raciais [102]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV