• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Educação em direitos humanos
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Educação em direitos humanos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A cidadania na educação

    Thumbnail
    View/Open
    R - E - JOICE TOMEN.pdf (914.1Kb)
    Date
    2015
    Author
    Tomen, Joice
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Educação
    Cidadania
    Estudantes - Formação
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Monografia Especialização Digital
    Abstract
    Resumo: Hoje muito se fala em Educação e Cidadania, e em Educação para a Cidadania, mas como ocorre a formação do Cidadão? O que é ser cidadão? Como historicamente o cidadão ganha espaço e notoriedade. Sabendo-se que a escola pode ser um espaço de reprodução ou um espaço de resolução de conflitos, visto que em seu interior existam vários tipos de ideologia, interesses e ideias. Assim, a educação é uma via de mão dupla, uma vez que a própria educação constitui-se em um dos direitos dos cidadãos, e ao mesmo tempo a educação faz-se um manancial para que o exercício de cidadania se torne possível. Partindo destas contradições é que se propõem analisar as relações existentes entre a educação e a cidadania e suas implicações na formação e na transformação da sociedade, com intuito de saber se a educação contribui para a formação dos nossos cidadãos ou se ainda apenas continua reproduzindo a ideologia da classe dominante.
     
    Abstract: Today much is said on Education and Citizenship and Citizenship Education, but as is the formation of the Citizen? What is a citizen? As historically the citizen wins space and notoriety. Knowing that the school may be a play space or a space of conflict resolution, because inside there are several types of ideology, interests and ideas. Thus, education is a two-way street, since education itself is in one of the rights of citizens, while education makes up a wellspring for the exercise of citizenship becomes possible. From these contradictions is that they propose to analyze the relationships between education and citizenship and its implications in the formation and transformation of society, in order to know whether education contributes to the formation of our citizens or it is still only playing ideology the ruling class.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/50864
    Collections
    • Educação em direitos humanos [99]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV