• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Educação do campo
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Trabalhos de Especialização
    • Ciências Humanas
    • Educação do campo
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Desenvolvimento e desafio na construção de uma escola do campo : um estudo de caso no Colégio Estadual do Campo José Alves dos Santos

    Thumbnail
    View/Open
    R - E - MARCELE TEREZINHA PEREIRA.pdf (221.4Kb)
    Date
    2014
    Author
    Pereira, Marcele Terezinha
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra (Brasil)
    Educação rural
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Monografia Especialização Digital
    Abstract
    Resumo: O estudo desenvolvido no decorrer deste artigo visa resgatar um pouco da história do Assentamento Ireno Alves dos Santos, a luta de seus sujeitos e a construção de uma educação do Campo no Colégio José Alves dos Santos, sua proposta de educação junto com o Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra (MST), no sentido de localiza-la no contexto educacional brasileiro, reconhecer e salientar a importância e necessidade de sua contribuição para a construção de uma educação voltada para a emancipação humana. Mas para que se compreenda melhor a trajetória e a temática educação do/no campo precisa-se das leis, decretos, pareceres, textos oficiais, documentos, produções científicas e produções sobre o Movimento dos Trabalhadores Rurais sem Terra (MST), buscando entender o posicionamento do Estado em relação às práticas educativas dos que trabalham e residem no meio rural brasileiro, assim, precisa-se entender a Educação do Campo a partir do seu contexto
     
    Abstract: The study developed throughout this article aims to rescue a little of the history of the settlement Rani Alves dos Santos, the struggle of his subjects and the construction of a field education in high school José Alves dos Santos, his proposal of education along with the Landless workers movement (MST), finds her in the Brazilian educational context, recognize and stress the importance and need for his contribution to the construction of an education geared towards the emancipation human. But in order to be able to better understand the trajectory and the theme of education/in the field needs the laws, decrees, opinions, official texts, documents, scientific productions and productions about the landless workers movement (MST), seeking to understand the positioning of the State in relation to the educational practices of those who work and reside in the Brazilian countryside, thus, need to understand the education Field from its context.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/50382
    Collections
    • Educação do campo [574]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV