• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • Teses & Dissertações
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • Teses & Dissertações
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Conhecimento metacognitivo das estratégias de aprendizagem do espanhol como segunda língua

    Thumbnail
    View/Open
    D - MUSSINI, ESTER PETRA SARA MORENO DE.pdf (6.546Mb)
    Date
    2002
    Author
    Mussini, Ester Petra Sara Moreno de
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Literatura
    Dissertações - Letras
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Dissertação
    Abstract
    Resumo: Analisar as estratégias metacognitivas dos aprendizes de línguas estrangeiras é uma maneira de conhecer o seu grau de autonomia. O conhecimento metacognitivo estratégico mostra como os aprendizes planejam, monitoram e avaliam as suas atividades de tal forma que possam gerenciar a sua própria aprendizagem. Adquirir e desenvolver esse conhecimento é uma tarefa bem difícil para os nossos aprendizes, pois têm uma cultura mais tradicional e dependente de aprendizado. Através desta pesquisa realizada com alunos do curso de Licenciatura em Letras Espanhol da UFPR, investigamos o que eles sabem sobre estratégias metacognitivas e seu uso potencial e o quanto estão conscientes e críticos com relação a sua capacidade de usá-las efetivamente. Este trabalho procura contribuir para a construção de propostas de ensino-aprendizagem baseadas na noção de autonomia, oferecendo subsídios para atividades que permitam ampliar os aspectos críticos e reflexivos do aprendiz através do conhecimento e uso de estratégias de aprendizagem.
     
    Abstract: To analyze the metacognitive strategies of foreign language learners is a way of assessing their degree of autonomy. The strategic metacognitive knowledge is related to how learners plan, monitor and evaluate their activities thereby managing their own learning. To acquire and develop this knowledge is quite a hard task for Brazilian learners as they share a more traditional and dependent learning culture. Through this research, carried out with students from the Letters Spanish undergraduate course at UFPR (Federal University of Paraná), we have examined what they know about metacognitive strategies and their potential use, and how conscious and critical they are about their own capacity of using such knowledge effectively. This works aims at contributing to the development of teaching/learning proposals based on the notion of autonomy, offering subsidies for activities that may widen the learner's critical and reflexive capacity through the knowledge and use of learning strategies.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/24553
    Collections
    • Teses & Dissertações [5791]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV