• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • Teses & Dissertações
    • View Item
    •   DSpace Home
    • BIBLIOTECA DIGITAL: Teses & Dissertações
    • Teses & Dissertações
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Classroom procedures for false cognates

    Thumbnail
    View/Open
    D - RIBEIRO FILHO, VALDEMAR.pdf (2.655Mb)
    Date
    1980
    Author
    Ribeiro Filho, Valdemar
    Metadata
    Show full item record
    Subject
    Língua inglesa - Estudo e ensino
    Linguas modernas - Estudo e ensino - Aspectos psicológicos
    Psicolinguistica
    Dissertações - Letras
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Dissertação
    Abstract
    Resumo : Este é um experimento piloto realizado com o objetivo de encontrar um método adequado para o ensino de falsos cognatos a alunos brasileiros de língua inglesa. Testes de eliciação foram conduzidos usando-se um grupo homogêneo de estudantes brasileiros de inglês de nível intermediário superior da Sociedade Brasileira de Cultura Inglesa em Curitiba, Paraná. Os resultados do 19 teste foram analisados e os cognatos estudados em profundidade, conduzindo-nos a nossa hipótese inicial de que os erros aumentam em proporção à similaridade de contexto mais a infreqüência de palavras. Dois métodos diferentes de ensino foram então, aplicados : um consistiu no ensino de palavras em isolamento e o outro no ensino de palavras num contexto significativo. Um teste neutro foi subseqüentemente dado aos alunos, sendo que os resultados favoreceram o grupo cujas palavras haviam sido ensinadas em contexto. Os dados estatísticos corroboraram as hipóteses do experimento, embora não se reinvindique absoluto rigor científico ao experimento.
     
    Abstract : This is a pilot-experiment carried out with the aim of finding a suitable method for teaching false cognate's to Brazilian learners of the English language. Elicitation tests were conducted using a homogeneous, group of upper-intermediate Brazilian learners of English fron, the Sociedade Brasileira de Cultura Inglesa, Curitiba, Paraná. The results of the fixst test were analyzed and the cognates were studied in depth, leading us to our initial hypothesis that errors increase in proportion to contextual similarity plus infrequency of words. Two different teaching methods were then applied: one consisted of teaching the words in isolation and the other of teaching the words in a meaningful context. A neutral test was subsequently given to the students., the results of which favoured the group who had been taught "the words in context. The statistical data corroborated the hypotheses of the experiment, although absolute scientific rigour is not claimed for the experiment.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/1884/24351
    Collections
    • Teses & Dissertações [5795]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV